می خواهم شما را به مسیری ببرم که یکی از بزرگترین استراتژی هایی است که در پیشرفت شخصی خود تاکنون به کار برده ام. این راهکار به من کمک کرد تا بتوانم گزینه هایی را که در طول روز بر می گزینم در کنترل خود داشته باشم. همه ی چیزها را در جای خود قرار دهم و به سوی رفتارها و اعمالی بروم که عادات من را هدایتگر هستند. عاداتی که راه ارتباطی آن وظیفه شناسی و صداقت است. 

درست در همین لحظه بخشی از زندگی تان را که دوست دارید در آن به موفقیت برسید انتخاب کنید. آیا به دنبال پول بیشتر در بانک هستید؟ می خواهید ورزشکاری خوش اندام باشید؟ دوست دارید تبدیل به مبارزی در مسابقات مردان آهنین شوید؟ خواهان رابطه بهتری با همسر و فرزندان خود هستید؟ هم اکنون در ذهن از خود عکسی بگیرید تا بدانید در کدام مرحله از زندگی قرار دارید. سپس عکس دیگری بگیرید و مشخص کنید که دوست دارید در کدام بخش باشید. ثروتمندتر، لاغرتر، شادتر و یا ... خودتان نام گذاری کنید. اولین گام برای تغییر کردن آگاه شدن است. اگر می خواهید از جایی که هستید به جایی که دوست دارید بروید، بایستی از گزینه هایی که شما را از مقصد اصلی تان دور می کند آگاهی یابید. برای هر انتخابی که امروز دارید بسیار هوشیارانه عمل کنید تا بتوانید با گزینه های هوشمندانه کار را آغاز کنید و به جلو پیش بروید. 

برای اینکه به شما کمک کنم تا از انتخاب های خود آگاه باشید، از شما می خواهم خردمندانه پیگیر همه ی کارهایی باشید که در ارتباط با آن بخش از زندگی تان است که می خواهید در آن تغییر کنید. اگر تصمیم گرفته اید از بدهی ها رهایی یابید، باید مواظب هر پنی که از جیب خود خارج می کنید باشید. اگر تصمیم گرفته اید وزن خود را کم کنید باید هر چه را که در دهان خود می گذارید، در نظر داشته باشید. اگر تصمیم دارید با قطار به دیدن مسابقه ورزشی بروید بایستی هر گامی را که بر می دارید و هر کاری را که در بیرون انجام می دهید دنبال کنید. خیلی ساده، دفترچه یادداشتی داشته باشید، دفترچه ای که همیشه همراهتان باشد و بتوانید آن را در جیب و یا کیف پول خود قرار دهید. وسیله ای برای نوشتن و یادداشت برداری روزانه. همه چیز را یادداشت کنید و چیزی را جا نیاندازید. بدون هیچ عذر و بهانه و بدون هیچ توقع و انتظاری. گویی برادر بزرگتری مراقب شماست و یا اینکه من و پدرم شما را مجبور خواهیم کرد که از روی هر چه که جا انداخته اید صد بار بنویسید.

شاید فکر کنید یادداشت برداری از همه چیز کار طاقت فرسایی است. اما بدانیددر مورد من دنبال کردن پیشرفت و اشتباهاتم، علت موفقیت هایی است که امروز دارم. این فرایند شما را مجبور م کند از تصمیمات خود آگاه باشید. جیم ران می گوید: "همان کاری که انجام دادنش ساده است، انجام ندادنش هم ساده است."


#کتاب اثر مرکب